13 Ekim 2008 Pazartesi

İmparator

Türkiye'de Fatih Terim'den önceki ilk imparator Nejat Biyediç'tir aslında. Bursaspor'un başında 94 yılındaki Mususi'li, Baliç'li kadro ile Intertoto'da yaptıklarından sonra kendisine bu isim layık görüldü. Tribünlerde yıllarca İmparator diye çağrıldı Nejat Biyediç.

Geçen sene Eskişehirspor'un başına geçerek 12 yıl aradan sonra Es-Es'i süper lige çıkarttı. Ama Es-Es'de çalışmadan önce ciddi bir lenf kanseri hastalığı ve ameliyatı geçirmişti İmparator. Bursa'da da kendisi için birçok maçtan önce Geçmiş Olsun İmparator pankartları açılmış, dakikalarca onun için tezahüratlar yapılmıştı. İmparator da kendisine gösterilen bu sevgiden sonra Bursa'ya geldiğinde stadda gözyaşlarını tutamamıştı.

Bugün Biyediç'i Cnn Türk'deki Futbol Ekstra'da gördüm canlı yayında. Rast gele kanalları dolaşırken bir anda Biyediç'e çok mu benziyor yoksa hakkaten O mu diye düşündüm. Sonradan farkına vardım İmparator olduğunu. Meğer hastalıktan sonra yüz hatları çok değişmiş tanıyamadım. Hastalık çok hırpalamış Nejat Hoca'yı. Yaşlanmış resmen. Gözlerime inanamadım. Canlı yayında görmesem de inanamazdım zaten. Her neyse kendisine bir kez daha geçmiş olsun diyorum. Gerçek İmparator.

3 yorum:

Spicoli dedi ki...

Bir Bursa efsanesidir.

YK dedi ki...

Nejat Biyediç iyi hocadır, severim ben de ama ilk imparator falan... yapmayın yaa.. oyle dusunursek Oguz Çetin'dir ilk imparator, adam futbolcuyken lakabı İmparator'du..ve daha bizim bilmediğimiz onlarcası vardır..
İmparator deyin adama ama ilkti sondu...karıştırmayın..sıralama yapmayın..

Svetlin dedi ki...

sıralama yapmaka açısından ilk imparator demedim. imparator fatih terim için kullanılıyor şu zamanda ben de nejat biyediç'in ondan önce imparator lakabına yakıştırıldığını söyledim. oğuz çetin'i de futbolcu olduğu için düşünmedim. imparator daha çok td'ler için kullanılıyor.